کسب درآمد و فروشگاه اینترنتی ترفندهاي کاشت نهال سيب در باغچه منزل
close
تبلیغات
ثبت لینک و بنر در اینجا
درآمد عالی با فروش فایل
ایجاد اپلیکیشن اندروید
تبلیغات بنری و متنی
loading...
YourAds Here YourAds Here

دلبرستان

بازدید : 37
يکشنبه 4 دی 1401 زمان : 8:03

ترفندهاي کاشت نهال سيب در باغچه منزل

اگر تا الان به دنبال چگونگي کاشت نهال سيب در باغچه منزل مي‌گشتيد، احتمالا در بيشتر راهنماها ديده‌ايد که گفته‌اند ميوه‌دهي درخت سيب مي‌تواند مدت زمان طولاني طول بکشد و اين موضوع شما را دلسرد کرده است! اما بايد بدانيد که ميوه‌دهي درخت سيب به تنوع بذر سيب کاشته شده، نهال سيب خريداري شده و شرايط پرورش آن بستگي دارد. با خريد نهال از نهالستان آلفا نهال با اطمينان از سالم بودن خريد کنيد.

به طور متوسط ميوه‌دهي درخت سيب حدود 8 سال طول مي‌کشد اما برخي ارقام درخت سيب نيز زودتر از سايرين ميوه توليد مي‌کنند.

آموزش کاشت درخت سيب و نگهداري از آن (صفر تا صد)

سيب از تيره گلسرخيان است. اين گياه از درختان ميوه مناطق معتدل سرد به شمار مي‌آيد و ميتواند سرماي ?? درجه تا ?? درجه زير صفر رو تحمل کند. صدها نوع درخت سيب وجود دارد و هر کدام از آنها مخصوص يک منطقه مي باشند. اگر يک درخت سيب مناسب منطقه ي خودرا انتخاب کنيد، احتمال ميوه دادن آن زياد خواهد بود.

انتخاب يک نوع درخت سيب مخصوص منطقه ي شما، از اهميت زيادي برخوردار است. زيرا هر درخت سيب به دماي خاصي پاسخ مي دهد. برخي از گونه هاي درخت سيب، در مناطقي که زمستان سرد و طولاني دارد به خوبي مي رويند. اما گونه هايي از سيب نيز وجود دارند که در ديگر مناطق به خوبي رشد مي کنند. نياز سرمايي جوانه‌هاي سيب در حدود ???? الي ???? ساعت زير ? درجه سانتي گراد بوده، لذا در مناطقي با زمستان‌هاي گرم خوب به عمل نمي‌آيند.

https://alphanahal.ir/apple-seedling/

نکات کاشت درخت سيب در باغچه منزل

جهت کاشت درخت سيب، انتخاب سطح بالاتر باغچه بهتر است؛ دليل اين امر آن است که سردشدن و يخبندان اعماق خاک، با تحريک ريشه‌ها سبب از بين رفتن شکوفه‌هاي درخت در بهار مي‌شود. کاشت درخت سيب در زمين‌هاي بالاتر شکوفه‌ها را از سرمازدگي و ريزش بهاره محافظت کرده و ميوه‌دهي درخت سيب را تضمين مي‌کند.

مورد ديگري که بايستي در نظر بگيريد، اين است که نهال سيب را در نزديکي درختان بزرگ ديگر يا نهرها نکاريد؛ زيرا هر دو اين محيط‌ها مي‌تواند ميوه‌دهي درخت سيب را کاهش دهد. پرورش مناسب درخت سيب به آفتاب کامل نياز دارد. بديهي است که بهترين زمان براي کاشت درخت سيب، بهار است؛ اما باز هم اطمينان حاصل کنيد که زمين غيريخبندان و گرم شده باشد.

هنگام کاشت نهال سيب، به نحوه قراردادن ريشه در خاک توجه کنيد. جهت کاشت نهال سيب نياز است تا شما سوراخي به اندازه دو برابر قطر ريشه و حداقل 60 سانتي متر عمق حفر کنيد. زماني که ريشه‌ها را با خاک مي‌پوشانيد، به آرامي خاک را فشار داده تا فضايي خالي بين ريشه و خاک باقي نماند و نهال سيب شما به خوبي در آن تثبيت گردد.

نحوه کاشت درخت سيب: مراحل کاشت از آغاز

درخت سيب مناسب با شرايط منطقه خود را انتخاب کنيد. مي‌توانيد به طور همزمان چند نوع درخت را که با يکديگر گردافشاني دارند، انتخاب کنيد. براي اين کار نياز به اندکي مطالعه و پرس و جو است.

نهال سيبي عاري از خاک را از بازار تهيه کنيد.

ترجيحا فصل بهار را براي کاشت درخت سيب انتخاب کنيد.

درون خاک يک حفره عميق ايجاد کنيد. اين حفره بايد طوري باشد که ريشه آزادانه در خاک قرار بگيرد.

تعيين pH خاک و همچنين اضافه کردن مواد مغذي به خاک را فراموش نکنيد. براي اين کار مي‌توانيد از افراد متخصص و کاربلد از يک شرکت معتبر کمک بگيريد.

بهتر است کاشت گياه در بخشي باشد که در معرض تابش نور کافي آفتاب قرار بگيرد.

خاک را توسط مواد ارگانيک غني کنيد. به اين صورت مواد مورد نياز گياه تامين خواهد شد.

تعيين فاصله در زمان کاشت فاکتور مهمي است. به اين فاصله دقت کنيد. براي کاشت جوانه‌هاي سيب، بهتر است فاصله آن‌ها از هم حدود ? متر باشد.

پس از تعيين کردن شرايط مناسب کاشت و ايجاد حفره در خاک، اقدام به کاشت درخت کنيد. جوانه را در حفره کنده شده قرار دهيد و اطراف آن را بپوشانيد.

بهتر است بلافاصله بعد از کاشت، گياهان را آبياري کنيد.

خاک مناسب براي کاشت نهال سيب در باغچه

براي کاشت و پرورش درخت سيب در باغچه توجه به پ هاش خاک از اهميت بالايي برخوردار است. لذا لازم است تا پ هاش خاک را مرتبا مورد آزمايش قرار دهيد. پ هاش مناسب براي کاشت درخت سيب لازم است تا بين 5.8 تا 7 باشد. براي حصول به چنين نتيجه اي لازم است تا مواد مناسبي را بر اساس شرايط با عمق 30 الي 50 سانتي متر به خاک بيفزاييد.

دما و شرايط آب و هوايي مناسب براي کاشت و نگهداري درخت سيب

بهترين آب و هوا براي رشد درخت سيب آب و هواي مرطوب و سرد است. در مناطقي با بارندگي ساليانه بيش از 500 ميلي ليتر درخت سيب رشد خوبي ميکند. براي خنک شدن جوانه هاي گل به 800 تا 1500 ساعت دماي پايين تر از 7 درجه سانتيگراد نياز است.

بهترين مناطق براي کاشت درخت سيب مناطقي هستند که در سردترين حالت حداقل دماي آنها 20 تا 25 درجه سانتي گراد زير صفر باشد و در گرمترين حالت حداکثر دماي آن منطقه 38 درجه بالاي صفر باشد.

مناطقي که دماي آنها در زمستان از ??- درجه سانتي گراد تجاوز مي کند، براي پرورش سيب مناسب نيستند. همچنين ارتفاع ???? الي ???? متر از سطح دريا براي کاشت درخت سيب مناسب مي باشد.

مراقبت و هرس کردن و محافظت درخت سيب از آفات

  1. خاک اطراف درخت سيب را با فواصل مساوي مرطوب نگه داريد.

به طور عميق خاک درخت سيب را خيس کنيد اما اين کار را به طور متناوب انجام دهيد. در حين فصل هاي رويش، دو بار در هفته به طور عميق به درخت سيب آب دهيد. پس از باريدن باران، لازم نيست به درخت سيب آب بدهيد؛ زيرا اين کار باعث خفگي ريشه هاي درخت سيب خواهد شد.

اگر در حين فصل هاي رويش، برگ هاي درخت سيب خشک و پژمرده به نظر مي رسند، بايد بيشتر به آن آب بدهيد. وقتي که هوا بسيار گرم است، همواره بررسي کنيد که درخت سيب خشک نشود.

  1. به دور پايه ي درخت سيب مالچ بپاشيد.

پاشيدن مالچ، دماي دور پايه ي درخت سيب را تنظيم مي کند، و از زياد گرم شدن و زياد سرد شدن ريشه جلوگيري مي کند. همچنين از رشد علف هاي هرز جلوگيري مي کند و باعث مي شود که مواد مغذي خاک حفظ شوند.

مالچ را به صورت يک دايره ي بزرگ به دور پايه ي درخت سيب بپاشيد.

مالچ مي تواند پوست درخت را از بين ببرد، پس هنگام پاشيدن مالچ به دور پايه ي درخت، دقت کافي داشته باشيد.

  1. تا زماني که درخت سيب به خوبي تثبيت نشده است، نبايد زياد آن را هرس کنيد.

نيازي نيست که درخت هاي سيب جوان را زياد هرس کنيد.

  1. از درخت سيب در برابر حشرات محافظت کنيد.

همچنين از درخت سيب در برابر حيواناتي مثل خرگوش و ... محافظت کنيد.

انواع روش کاشت سيب

کاشت نهال سيب به پنج روش انجام مي‌گيرد:

بذر

قلمه زني

خواباندن

پاجوش

پيوند

کاشت درخت سيب از طريق بذر

در اين روش شما بايد ابتدا بذر سيب را تهيه کنيد. خيلي راحت مي‌توانيد خودتان اين کار را انجام دهيد. فقط لازم است ميوه Apple tree، را به دو قسمت تقسيم کنيد و دانه‌هاي درون آن را خارج کرده و در يک دستمال خيس قرار دهيد. حال شما بايد دستمال را درون يک پلاستيک گذاشته و به مدت يک ماه در يخچال نگهداري کنيد. وقتي دانه‌ها شروع به جوانه زدن کردند، بايد آن‌ها را درون يک گلدان بکاريد. آبياري مرتب فراموش نشود. وقتي بذر جوانه زده سر از خاک بيرون آورد و تا حد معيني رشد کرد، نوبت آن رسيده است که آن را به زمين اصلي منتقل کنيد.

کاشت نهال سيب به روش قلمه زني

مي‌توان گفت اين روش، راحت‌ترين روش کاشت سيب، نسبت به ديگر روش‌ها است. در اين روش شما فقط لازم است که با چاقويي تيز، شاخه‌اي را از درخت جدا کرده و اين قلمه را در گودالي که در خاک ايجاد کرده‌ايد کاشته و آبياري کنيد. اگر بخواهيد امر ريشه زايي را تسريع نماييد، در اين روش مي‌توانيد از هورمون‌هاي ريشه زايي نيز استفاده کنيد.

کاشت درخت سيب به روش خواباندن

در اين روش قسمتي از شاخه گياه، با ارتفاعي مناسب، در خاک کاشته مي‌شود. ابتدا شما بايد در خاک گودال ايجاد کنيد و بعد شاخه را در آن قرار داده، سپس روي آن را با خاک مناسب و نرم بپوشانيد. پس از گذشت مدت زماني، شاخه ريشه دار شده و شما بايد در اين مرحله شاخه را از قسمتي که در خاک قرار دارد جدا کنيد.

پرورش درخت سيب از طريق پاجوش

اين روش براي کاشت سيب نيز بسيار آسان ‌است. شما در اين روش بايد پاجوش‌هايي را که در کنار درخت رشد مي‌کنند از خاک بيرون آورده و سپس آن‌ها را در زمين اصلي و در يک گودال بکاريد. اگر اندازه پاجوش‌هاي شما خيلي کوچک هستند، مي‌توانيد براي کاشت از گلدان نيز استفاده کنيد.

کاشت درخت سيب از طريق پيوند

در روش پيوند بايد يک شاخه از درخت سيب؛ را به عنوان پايه انتخاب کرده و به آرامي يک شکاف به شکل T انگليسي بر روي آن ايجاد کنيد. حال با پشت چاقوي پيوندزني، پوست را بلند نموده و جوانه را در داخل آن قرار دهيد. يادتان باشد که انتهاي محل را با نخ پنبه و يا پوست درخت نارون ببنديد. بعد از گذشت 10 تا 12 روز مي‌توان تشخيص داد که آيا پيوند شما موفقيت آميز بوده است يا خير. بعد از رشد پيوندک، شما بايد باقي مانده‌ي پايه را برش داده و آن را به قيم ببنديد.

آبياري درخت سيب

EC آب حداکثر مي‌تواند ???? ميکرو موس بر سانتي متر باشد. براي رشد سيب 700 تا 1000 ميلي متر بارندگي در طول سال کافي است، با توجه به تراکم و چيدمان درختان سيب ميزان آبياري آن ها به شکل سالانه با يکديگر متفاوت است (بين 6.2 تا 26 متر مرکب براي هر درخت). مقدار روزانه مصرف آب براي هر درخت حداکثر 25 تا 200 ليتر در روز است. دوره رشد درخت سيب (بين 170 تا 210 روز) از نظر آبياري شامل چهار مرحله ي گل دهي، تشکيل، ايجاد جوانه هاي گل و مرحله رسيدن ميوه است. مقدار آب مصرفي بر اساس کيفيت خاک منطقه و نوع پايه سيب و شرايط آب و هوايي متغير مي‌باشد.

برداشت محصول سيب

  • وقتي که سيب ها رسيده شدند، آنها را بچينيد.

وقتي که سيب ها در حال بيرون آمدن هستند، سيب هاي کوچک و ضعيف تر را بچينيد. تا ميوه هاي ديگر به خوبي رشد کنند و کامل و رسيده شوند.

  • در زمان مناسب، محصول سيب را برداشت کنيد.

بررسي کنيد که محصول درختان سيب شما چه زماني بايد برداشت شوند.

  • سيب ها را در مکاني خنک و تاريک نگهداي کنيد.

سيب ها بايد در دمايي بين 0 تا 7 درجه ي سانتي گراد نگهداري شوند. سيب ها در دماي مذکور، تا شش ماه سالم خواهند ماند.

شايع ترين بيماري و آفات درخت سيب چيست؟

درخت سيب؛ از جمله محصولاتي است که در معرض خطر انواع بيماري‌ها قرار دارد. به همين منظور در هنگام کشت نهال سيب، بايد دقت کامل را به عمل بياوريد تا نهالي مقاوم و بذري قدرتمند را انتخاب کنيد. برخي از رايج‌ترين بيماري‌هاي درخت سيب عبارتند از: لکه سياه سيب (Apple Scab)، بيماري آتشک (Fire Blight)، لک چوب پنبه‌اي (Cork Spot)، سفيدک سطحي (Powdery Mildew) و زنگ سيب (Rust).

چند نوع هرس داريم و هرس پس از کاشت درخت سيب چگونه انجام‌ مي‌شود؟

به منظور هرس کردن درخت سيب، بايد شاخه‌هاي جوان باردار شده را از درخت جدا کرده تا شاخه‌هاي ديگر بتوانند جانشين آن‌ها شوند. براي جلوگيري از پيري زودرس درخت، بايد حتماً عمل هرس کردن، به موقع و به روشي صحيح انجام شود. درخت پير، ميوه‌هايي ريز و نامرغوب توليد خواهد کرد.

زمستان، بهترين زمان براي هرس درخت سيب، است. در اين زمان برگ‌ها ريزش کرده‌اند و شرايط مناسب ‌است. يادتان باشد شاخه‌اي را که‌ مي‌خواهيد هرس کنيد، کاملاً از انتها بريده و چيزي از آن در محل باقي نماند.

در سال اول کاشت درخت سيب؛ وقتي گياه فقط يک ساقه طويل ‌است، حين هرس بايد تا حدود 80 سانتي متر اندازه ي آن باشد که آن را هرس نماييد، به دليل اينکه ساقه‌هاي اصلي درخت سيب در زمستان دوم تشکيل خواهند شد. درخت سيبي، که فقط 5 سال دارد لازم نيست هرس شود و شما بايد فقط ترکه‌هاي شاخه‌ها را کم کنيد تا از در هم رفتگي و انبوهي آن‌ها جلوگيري به عمل آيد. در انتها بدانيد که براي درخت سيب، دو نوع هرس فرم و هرس باردهي وجود دارد و از نظر زماني نيز هرس زمستانه و هرس تابستانه داريم.

نکاتي براي نگهداري از درخت سيب

- براي ايجاد دماي اعتدال در درخت سيب و ايجاد مانع براي رشد علف هاي هرز در اطراف درخت ميتوانيد از پيچيدن مالچ به دور درخت استفاده کنيد. هنگامي که به دور درخت مالچ پيچيده مي شود ريشه ميتواند سرما يا گرماي زياد را کنترل کند. دقت داشته باشيد که مالچ ميتواند به پوست درخت آسيب بزند و بايد به خوبي و درستي از آن استفاده شود.

- وجود علف هاي هرز مانع رشد درخت مي شود و بايد آنها را سريعا از بين برد.

- از آن جايي که درختان سيب در مقابل تعداد از بيماريهاي قارچي و باکتريايي و آفات حشره اي آسيب پذير هستند بايد هنگام مشاهده اين آفات از سموم مناسب به اندازه مناسب استفاده کنيد چون مصرف بيش از حد سم باعث سوزاندن و از بين رفتن درخت مي شود.

- پرورش، تکثير و نگهداري از درخت سيب بسيار آسان است و شما مي توانيد از اين طريق رونق کسب و کار و اقتصاد داشته باشيد.

https://alphanahal.ir/

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 3

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • نرم افزار مديريت مشتريان
  • موسسه مهاجرتی در شیراز
  • چيتا وي پي ان
  • چيتا وي پي ان
  • تعمير يخچال ال جي در اصفهان
  • آموزش تخصصي سئو سايت
  • موسسه حقوقی
  • درب آکاردئوني
  • آموزشگاه آشپزي
  • شيائومي اقساط
  • خواص گلاب برای لاغری
  • ارسال پیامک به لیست سیاه
  • ارسال پیامک به لیست سیاه
  • دانلود فيلم بدون سانسور
  • خريد اپل ايدي
  • عکاس مینیمال
  • سایبان کولر
  • آموزش برنامه نويسي با کاتلين
  • سایبان برقی منصف
  • Chocolate Milkshake
  • آموزش شارژ کارتريج اچ پي 12A
  • سئو کار حرفه اي
  • دکتر سيد حامد قدسي خورسند جراح چاقي
  • دوره هاي آموزش برنامه نويسي براي شروع
  • دانلود کتاب Family and Friends
  • دستبند ردياب کودک
  • خرید سی Ù¾ÛŒ
  • خريد استون
  • خريد استون
  • دکتر ولي زاده هيپنوتيزم
  • طراحي ويلا مدرن
  • خبرگذاري آراد
  • شرکت اتيه انرژي تلاش
  • بام ساز مجري سقف شيرواني
  • فروشگاه اينترنتي بانيليون
  • گات ترکي
  • باغ ايراني
  • تهران گاردن
  • https://40sport.ir/
  • صنعت گستر سامان
  • لنت لاين
  • فروشگاه اينترنتي شهر تلويزيون
  • سيلک فکتوري
  • بيسکوتي Ú©ÙŠÚ©
  • فروشگاه اينترنتي خانم Ú¯Ù„
  • سئو سایت اصفهان
  • خرید ملک در زعفرانیه کرج
  • فروشگاه اينترنتي تاپ فروش
  • فیلم خارجی بدون سانسور
  • خرید دوربین مدار بسته
  • لیست قیمت دوربین مدار بسته
  • لیست قیمت دوربین مدار بسته
  • موبو ارز
  • قيمت طراحي سايت
  • خودروبر امید
  • باغ استور
  • خرید بک لینک دانشگاهی
  • محصولات نانوسان
  • انگلیسی کودک
  • انگلیسی کودک
  • انگلیسی کودک
  • مزینانی
  • story for kids
  • Moonzia
  • آموزش نقاشی کودکانه
  • شرایط سرمایه گذاری در قبرس شمالی
  • دانلود بازی کامپیوتری
  • اقامت قبرس با خرید ملک
  • اقامت قبرس با خرید ملک
  • کفش بلور
  • راهنمای خرید کفش کوهنوردی
  • tiktok smm panel
  • mermaid bedtime stories
  • خرید اکانت v2ray
  • خرید متر
  • خرید اشتراک v2rayng
  • youtube smm panel
  • خرید زیر مانیتوری
  • آموزش زبان عبری
  • توسعه کسب Ùˆ کار
  • controlmgt.ir
  • استوری اینستاگرم چیست؟
  • استوری اینستاگرم چیست؟
  • تبلیغات پاپ آپ
  • آیین نامه راهنمایی Ùˆ رانندگی
  • سایت رایگان
  • نمونه سوالات آیین نامه
  • ایران سی ان
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • Ú©Ù„ مطالب : 187
  • Ú©Ù„ نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 72
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 69
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ امروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ دیروز : 0
  • بازدید هفته : 354
  • بازدید ماه : 1839
  • بازدید سال : 5647
  • بازدید Ú©Ù„ÛŒ : 13907
  • کدهای اختصاصی